صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | حجت الاسلام و المسلمین موسویان: وقتی که مسائل زنان از زبان زنان بیان می شود بیشتر می توانیم به عمق این مطالبه در بدنه اجتماع پی ببریم
بازدید این صفحه: 3601          تاریخ انتشار: 1397/9/24 ساعت: 08:09:16
حجت الاسلام و المسلمین موسویان: وقتی که مسائل زنان از زبان زنان بیان می شود بیشتر می توانیم به عمق این مطالبه در بدنه اجتماع پی ببریم

موضوع: اخبار

 

مرحله دومِ دومین نشست از سلسله نشست‌های فقه‌پژوهی مؤسسه فقه الثقلین وابسته به دفتر آیت الله العظمی صانعی،  با موضوع «چالش‌های حقوق زنان در فقه» صبح روز پنجشنبه ۲۲ آذرماه با حضور جمع کثیری از استادان حوزه‌ و دانشگاه، فعالان حوزه زنان و علمای اهل سنت در سالن همایش‌های تالار شهر شورای شهر مشهد مقدس برگزار شد.

 

 

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل موسویان، از اساتید دانشگاه مفید قم و عضو هیات رئیسه این نشست گفت: وقتی که مسائل زنان از زبان زنان بیان می‌شود بیشتر می‌توانیم به عمق این مطالبه در بدنه اجتماع پی ببریم.

وی با تاکید بر لزوم تحمل فشارهای جریانات سنتی در نواندیشی دینی گفت: همواره این فشارها بر نواندیشان دینی وجود داشته است. وقتی شهید مطهری مساله حجاب را مطرح کردند در جوامع سنتی مورد بایکت قرار گرفتند. آیت الله اردبیلی می‌گفتند در مجلس ترحیم یک عالم در تهران، وقتی شهید مطهری آمدند هیچ کدام از آقایان به ایشان جا نداد و من جایم را به ایشان دادم. یعنی فضا به گونه‌ای بود که ایشان وقتی مساله حجاب را مطرح می‌کند مورد هجمه قرار می‌گیرد و امروز ما به جای یک مساله ده‌ها مساله حل نشده داریم.

استاد دانشگاه مفید گفت: چه بسا بسیاری از دیدگاه‌ها در حوزه زنان، متأثر از فضای عمومی جامعه زمان خود مطرح شده است و از همین جهت است که بسیاری از نظرات با توجه به نگاه مرد سالارانه به آیات ارائه شده است.

کد خبر: 1397924305446
1397/9/24

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن