صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | شهناز رمارم: می خواهیم نگاه سنتی را حفظ کنیم
بازدید این صفحه: 3526          تاریخ انتشار: 1397/9/24 ساعت: 08:05:19
شهناز رمارم: می خواهیم نگاه سنتی را حفظ کنیم

موضوع: اخبار

 

مرحله دومِ دومین نشست از سلسله نشست‌های فقه‌پژوهی مؤسسه فقه الثقلین وابسته به دفتر آیت الله العظمی صانعی،  با موضوع «چالش‌های حقوق زنان در فقه» صبح روز پنجشنبه ۲۲ آذرماه با حضور جمع کثیری از استادان حوزه‌ و دانشگاه، فعالان حوزه زنان و علمای اهل سنت در سالن همایش‌های تالار شهر شورای شهر مشهد مقدس برگزار شد.

 

 

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا، «شهناز رمارم» یکی از اعضای شورای شهر مشهد و از اعضای هیات رئیسه این نشست گفت: ورود دختران به دانشگاه بیشتر از پسران است ولی همچنان می‌خواهیم نگاه سنتی را حفظ کنیم. امروز زنان ما مطالبه دارند. وقتی دانشجوی من می‌پرسد چرا دیه جراح متخصص زنان نصف یک مرد معتاد است نمی‌توانم به آن پاسخ دهم. اگر بحث فقه بحث علم است، مبنای علم شک است و آیا نمی‌توان در مباحث گذشته شک کرد و مبنای جدیدی را پیش گرفت؟

وی افزود: ما در مسائل روز جهان در بسیاری از موارد پیشرو بوده‌ایم. در بانک اسپرم، سلول‌های بنیادی و غیره پیشرو هستیم؛ اما چرا در این موارد که دغدغه زنان است نباید نگاه ویژه داشته باشیم؟ حتی نوع گناهان تغییر کرده است. قبلاً گفته می‌شد آرایش، گناه مختص زنان است اما امروز مردان بیشتر از زنان آرایش می‌کنند. پس چرا نیاید این مسائل بازبینی شود؟

این عضو شورای شهر مشهد تصریح کرد: اگر نتوانیم به مطالبه زنان پاسخ منطقی دهیم در موج‌های اجتماعی غرق می‌شویم. چنانکه امروز پاسخ مناسب برای ازدواج سفید نداریم.

کد خبر: 1397924305445
1397/9/24

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن