صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | حضرت آیت الله جوادی آملی: امام جواد(ع) اساس زندگی جامعه را در دین قرار داده است
بازدید این صفحه: 4921          تاریخ انتشار: 1395/6/13 ساعت: 06:53:51
حضرت آیت الله جوادی آملی: امام جواد(ع) اساس زندگی جامعه را در دین قرار داده است

موضوع: اخبار

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: امام جواد(ع) در هنگام عقد همسر خود بعد از آنکه صیغه عقد را جاری فرمودند، خطبه ای خواندند و به ابوالزوجه خود فرمودند هر زنی مهریه ای می خواهد، از طرفی ما هر چه داریم در راه خدا داده ایم، لذا من نسخه خطی مناجات امام رضا(ع) را مهریه همسرم قرار می دهم.

به گزارش مرجع ما به نقل از شفقنا، این مرجع تقلید در جلسه درس اخلاق هفتگی خود در مسجد روستای احمدآباد شهرستان دماوند که با حضور جمع کثیری از طلاب علوم دینی و علاقمندان به مکتب اهل بیت علیهم السلام برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام در خصوص علاقه آن حضرت به پرورش طلاب علوم دینی خطاب به طلاب حاضر در جلسه بیان داشت: حضرت یعقوب(ع) در فراغ یوسف(ع) فرمود خدایا به تو پناه میبرم! اما امام صادق(ع) از فراغ فرزندان حوزوی و شاگردانش به خدا پناه برد و فرمود من از تنهایی به خدا شکوه می کنم، کاش حکومت عباسی اجازه پرورش طلاب علوم دینی و احداث حوزه علمیه را به من می داد! و این خواسته همه ائمه اطهار(ع) بود. لذا شما طلاب  شبانه روز شاکر باشید که در محضر ائمه(ع) هستید و شاگردی ایشان را می کنید.

او در ادامه با تسلیت ایام شهادت امام جواد علیه السلام به بیان روایتی از آن حضرت پرداخت و اظهار کرد: امام جواد علیه السلام اساس زندگی جامعه را در دین قرار داده است، معضلاتی همچون غده طلاق هنگامی در جامعه رشد می کند که زندگی بر اساس مذهب بنا نشده باشد. امام جواد(ع) در هنگام عقد همسر خود بعد از آنکه صیغه عقد را جاری فرمودند، خطبه ای خواندند و به ابوالزوجه خود فرمودند هر زنی مهریه ای می خواهد، از طرفی ما هر چه داریم در راه خدا داده ایم، لذا من نسخه خطی مناجات امام رضا(ع) را مهریه همسرم قرار می دهم یعنی امام یک میراث و مهریه فرهنگی را مهریه همسر خود قرار داد، حاصل چنین ازدواجی امام هادی (ع) است.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: ما به امام جواد(ع) عشق و ارادت می ورزیم چون آموزه هایی همچون راه های استحکام بنیاد و اساس زندگی را به ما آموختند.

او در فراز دیگری از سخنان خود به عوامل استجابت دعا اشاره کرد و ابراز داشت: درست است که وظیفه هر مومنی آن است که برای مومنان دیگر دعا کند اما خداوند می فرماید من مهمان دلهای شکسته ام، شما هر چقدر به انسان دیگری التماس دعا بگویید و از او بخواهید برای شما دعا کند باید بدانید آن فرد، دل شکسته شما را ندارد، دعای مظلوم دل شکسته از دعاهای مستجاب است لذا در هنگام بی پناهی و دل شکستگی خود مستقیما با خدا سخن بگوید و دیگران را نیز دعا کنید و بدانید بهترین دعا آن است که از قلب خود انسان برخیزد.

این مرجع تقلید خطر شرک خفیه را یادآور شد و خاطرنشان کرد: طبق بیان قرآن کریم اکثر مومنین دچار شرک خفیه می باشند؛ تعبیر «اول خدا، دوم فلان شخص» اشتباهی است که اکثر مردم به آن مبتلا هستند چراکه خدا اولی نیست که دومی داشته باشد بلکه همه امور از ابتدا تا انتها به دست خداست. لذا باید همواره مراقب زبانمان باشیم.

آیت الله جوادی آملی به آیات سوره مبارکه آل عمران در خصوص سبقت در امر خیر اشاره کرد و اذعان داشت: عجله کردن چون انجام عملی قبل از وقت مقرر آن است بد است اما کار خیر زمان ندارد لذا برای کار خیر تعجیل پسندیده است؛ عمل خیر مثل آسمان و زمین وسیع است در نتیجه سبقت در میدان به این گستردگی مجازمی باشد اما باید توجه داشت حرکت کردن برای انجام عمل خیر یک دستور است، سبقت گرفتن در نیکی کردن نیز یک دستور است لذا اگر عمل کردید و در کار خیر سبقت گرفتید آنگاه باید احساس مسئولیت کنید و از خدا بخواهید و بگوید خدایا این توفیق را به من بده که خوبان عالم به من اقتدا کنند و من پیشوای خوبان باشم و این عزیزان طلبه باید همین مطلب را الگو خود قرار بدهند.

کد خبر: 1395613305292
1395/6/13

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن